maanantai 31. lokakuuta 2011

Kaunis, koruton elämä








Aikani on tässä ja nyt;
vaiheeseen jo hyvään olen ehtinyt.
En hukata nyt voi mä enää yhtään hetkeä,
jos tahdon jatkaa vielä tätä suurta retkeä.

Aikani on tässä ja nyt;
lahjoja jos sain, mä olen kiittänyt.
Myös virheet pettymykset, kuuluu asiaan:
ei elämä voi olla jokin voittokulku vaan.

Ennen mietin mitä eilen, mitä huomenna:
tätä päivää nyt mun elettävä on.
Pilvet kulkee kulkujansa, syntymä ja kuolema,
ja elämä on yhtäaikaa -
kaunis, koruton...

Aikani on tässä ja nyt:
vapautta päättää, olen miettinyt.
En päästä ohi enää yhtään onnen hahtuvaa,
vaan hellin joka hymysilmää, joka suudelmaa.

Ennen mietin mitä eilen, mitä huomenna -
kunnes tajusin, se aivan turhaa on.
Pilvet kulkee kulkujansa, syntymä ja kuolema,
ja elämä on yhtä aikaa -
kaunis, koruton...
"Elämä On Kaunis Koruton", Tapani Kansa







Hyvää lokakuun viimeiltaa blogivierailleni ♥



4 kommenttia:

  1. Epätoivo on hinta, joka on maksettava mahdottomasta päämäärästä.
    Epätoivo on myös pahin petos, kylmin viettelys, luulo, että vihollinen lopulta voittaa.

    VastaaPoista
  2. Kuljen näissä tutuissa blogeissa aina aamuisin. Olen ollut elämässäni kahden vaiheilla jo tovin.

    Kun en pidä Tapani Kansan esiintymisistä, en ole ennen nähnyt enkä kuullut tätä sanoitusta.

    Nyt se osui kohdalleen!!

    Näissä blogeissa on hienoa sekin, että me aivan tietämättämme annamme joskus toisillemme ajattelemisen aiheen lisäksi jopa ratkaisujen avaimia.

    Kiitos!!

    VastaaPoista
  3. Maxim: Epätoivoa en tällä tarinalla tarkoittanut, vaan elettyä elämää..
    Epätoivon siemen ehkäpä elää meidän jokaisen sisimmässämme aika ajoin. Sellaiset siemenet ovat helposti tuhottavissa..
    Kiitos kommentista ♥

    VastaaPoista
  4. Kiitos Anna

    Nämä postauksenihan ovat useimmiten hetken mielijohteesta, enkä niitä päivätolkulla suunnittele. (Olet varmaan sen aavistanutkin).
    Mutta.. totta toinen puoli..:)

    Blogiystäviä on aina kiva käydä tervehtimässä, vaikkapa keskellä yötä. Siitä mukava kommuninointikeino tämä meidän rakas yhteisömme on.
    Olet aina tervetullut ♥

    VastaaPoista