torstai 2. tammikuuta 2014

Koreus







Jokaisessa on
hitunen kukkaa, lintua,
villisti laukkaavaa hevosta,
koreutta suu raollaan
Jokaisessa asuu
jotakin
mistä kukaan
ei aavista, tiedä
yhtään mitään, rihmankaan vertaa
Jokaisessa asuu,
ja asuu asumistaan
jokaista halua suurempi halu
-Tommy Tabermann-
Joululahjakirjastani, Suutele minulle siivet
Kirjan runoista suurin osa sellaisia, joita en voi täällä julkaista



Kuva : Taidenäyttelystä Ars Nova Botnica 2011



 Niin kauan kuin tämä jätemylly pyörii
minun alkemiani on tarpeen, etkö ymmärrä,
jotta vesi on vettä, viiniä viini.
Kun kerran olet kuut ja auringot,
anna niiden peilit, uskalla,
mitään ei ole ellet tahdo,
ne menevät sinussa sisäkkäin, se on tähti.
Siinä olet, kaltaisesi,
tuskaa et väistä, et etsi omaasi,
en minä lohduta sinua sillä.
Sinulle oli tuttua Solaris, Peili, Stalker;
ei ole samantekevää missä näet minut.
Älä sano hyvästi,
kuka on noussut meistä, kuolleista,
aamusta asti minä olen puhunut sinulle
ja mitä minä kirjoitan,
maailmanlopun jälkeistä runoutta,
se on jättänyt sinut, sinä olet jäänyt.

-Mirkka Rekola-
Kuutamourakka, 1981


2 kommenttia:

  1. Kaunista ja hyvää uutta vuotta Sinulle Ullis. Sama Rekolan kirja minullakin ja siitä runo: "Vuoden toinen päivä, miten mones kuu näkyy hänestä.." hienoa lyriikkaa, ehkä jopa raikkaampaa kuin rakastetulla maestrolla (tarkoitan Tabermannia) vaikka en runoja vertailekaan.

    VastaaPoista
  2. ulleriina Kaunis tämä merkintä Terveisiä hyvä alku vuodelle

    VastaaPoista